2014. május 17., szombat

Almás fahéjas muffin

Ha már rossz idő van, akkor rám tör az őszi feeling. A napokban sétálni sem tudtunk kimenni, valamit ki kellett talalni, amivel lefoglaltam a gyereket. Rájöttünk, hogy Szili imád sütni. Kedden sajtos pogácsát sütöttünk, a tésztával gyurmakénk játszott, a végén pedig nagyos szép pogácsákat szaggatott. Tegnap este is elhataroztan, hogy sütünk valamit. Valami egészségeset! Én is vigyázok, mit eszem, legalábbis próbálok. Ahogy azt már tőlem megszokhatuk, glutén mentes a süti, ráadásul tojás nélkül készült. 

Van egy alap recept, amit egy kedves kolléganőm barátnőm blogján láttan, ezt szoktam variálni. Ezelőtt csokis banánosat késtítettem, de picit nyögva nyelősre sikerült, azért elfogyott :-) 



Most picit több kókusz olakat tettem bele, és valószínűleg a reszelt alma is sokat segített abban, hogy sokkal finomabb, zamatosabb, szaftosabb lett. Mivel az eredeti recept egy bögrés süti, a hozzávalókat annyiszor mértem egy tálba, ahány muffin formát szándékoztam megtölteni. A reszelt alma miatt viszott több lett a tészta, így kénytelen voltam elő szedni egy másik sütőformát is,  mindenki nagy örömére. Sütőben sütöttem a mikró helyett, kb 200 fokon tűpróbáig (nagyjából 20-25 perc). Annyit változtattam a recepten, hogy a liszt nálam glutén mentes (Schär Mix B), a tej laktóz mentes, a cukor nyírfa cukor, az olaj kókusz olaj. Ettől picit egészségesebb, elvileg. Amikor Szili össze keverte, reszeltem bele almát, sóztam bele fahéjat, és törtem bele egy kis diót.  Ilyen lett az eredmeny:

1 megjegyzés: