2016. július 31., vasárnap

Glutén- és cukormentes sajttorta

A hètvégén kemencés sütögetés volt anyuèknál. Gondoltam hozzájárulok valamivel amit mindenki ehet a családban. A tèsztáját a paleo almáspite tésztája szerint csináltam. Ugye a klasszikus sajttorta "tésztája" az összetört keksz és vaj keveréke. Volt is itthon gluténmentes kekszem, de cukros volt, a cukormentes meg gluténos....Muszáj volt kitalálnom valamit. Írom is a receptet:

Tészta:
300g dióféle (én 200g diót + 100g mandulát használtam, de legközelebb több mandulát teszek bele)
60g kókuszolaj (nyugodtan lehet helyettesíteni olvasztott vajjal, ha szabad)
1tk szódabikarbóna
3db tojás
Édesítő ízlés szerint (én eritritet használtam, de kóstolgattam, nem mértem)

Ezt összegyúrtam és belenyomkodtam egy nagy kiolajozott, kókuszlisztezett tortaforma alljába, és fel az oldalara is, majd betettem a hűtőbe míg elkészült a töltelék. Azért azt megjegyzem, hogy legközelebb csak 3/4 adag tésztát fogok készíteni, mert majdnem vastag volt a tészta.


Töltelék:
400g mascarpone
180g eritrit (legközelebb csak 150g-t teszek bele)
vanília aroma
4db tojás
3lk zsírtalanított kókuszliszt (vigyázat, nem kókuszreszelék)
Kb 2 tk citromlé

Ezt a mixer legkisebb fordulatszámú fokozatán homogénné kevertem, majd beleöntöttem a tortaformába és 150 fokon légkeverésen 1 órát sütöttem. Ha esetleg nagyon barnulna a teteje, akkor alufóliát kell a tetejére tenni (nekem nem volt rá szükség).
Amikor megsült, hagytam kihülni, majd lelki erőt vettem magamon, és ahelyett, hogy vércse módjára nekiestem volna, egèsz ejszakára hűtöbe tettem. Másnap fagyasztott málnából (mert a kertit a gyerekekkel megettük) és eritritből szószt főztem. Szerintem egyébként nagyon feldobta! Próbáljátok ki, ha valami kevésbé hizlaló édességre vágytok! :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése