2017. augusztus 1., kedd

Nyár... Lassan vége :)

Nincs nekem semmi bajom a nyárral, de a legjobb benne az, amikor már hűvösek a reggelek és az esték! Máig nem bírom felfogni, miért van rám inspiráló hatással az ősz közeledte. Szeretem a nyarat, nem arról van szó, csak a döglesztő melegeket elég rosszul viselem, bár szerencsére a ház eddig nem melegedett fel, így mindig volt hova behúzódni, ha már elviselhetetlen volt. A mai kis eső már írásra is késztetett :) Ha az ablakon kinézek, a ház előtti gesztenyefa levelei már sugallják a nyirkos, ködös hajnalok közelségét. Bár Szilárd azt mondja, hülye vagyok, csak beteg a fa... Lehet igaza van, de már megfigyeltem, hogy a gesztenyefák leveli barnulnak először. Nem csak a mi házunk előtt, hanem a bősi parkban is látni már. Idén a csillagásztábor is hamarabb van egy-két héttel a megszokottnál, lehet azért is jött ilyen gyorsan az ősz feeling. Minden évben, amikor augusztus közepén vége volt a tábornak, tudtam, hogy vége a nyárnak is. Sulis koromban ez kiborított :D Kicsit most is, mert úgy néz ki, szeptembertől osztályfőnök leszek.
Winter Autumn is coming!

Na de, még vissza térve a nyárhoz! Talán részletesen még nem is említettem, hogy idén először (úgy igaziból) van zöldséges kertünk!!! Ennek most júliusban érezni igazán a hasznát. Annyi paradicsomunk és paprikánk van, hogy már rég nem kell vásárolnunk, sőt már főztem is be lecsót télire. A cukkínikről meg már ne is beszéljünk! Heti szinten veszek le 8-10 darab, másfél literes palack nagyságú gyönyörűséget. 

Imádom a cukkínit! Szerencsére Szilárd is. Rozi megeszi, ha más nincs, de Szilinél esélytelen. Egész múlt héten töltött cukkínit ettünk. De sütöttem már pihe-puha cukkínis mákos piskótát is (Majd leírom a receptet.) A lecsóba is teszek cukkínit, egyébként nagyon finom vele! Ezen kívül több zacskó borsót is eltettem már a mélyhűtőbe, ültettünk répát, krumplit, hagymát, a káposztából már készült káposztás tészta (gyerekeknek is ízlett), karalábét, sütőtököt (hát, hogy a viharba ne ültettünk volna sütőtököt) Talán mindent fel sem soroltam. A lényeg, hogy már tudok úgy teljes menüt főzni, hogy csak ki kell mennem a kertbe. Garantáltan bio, egyetlen egyszer sem permeteztünk. Párszor meggyomláltuk, két-három naponta megöntöztük (ja, már kutat is fúrattunk :-) Azért haladunk, lassan, de biztosan)



Teljes erőbedobással tervezzük a gyerekkori barátnőm lánybúcsúját. tegnap volt egy stratégiai megbeszélés, amiről részleteket nem árulhatok el, de kezdek örülni, hogy nekem nem volt lánybúcsúm :-)

Az idei nyaralások is már lezajlottak. Most voltunk először a gyerekekkel kirándulni. A biziotszás napján rögtön indultunk Visegrádra, a tombolán nyert wellness hétvégére. Igazából még két család csatlakozott hozzánk innét az utcából, akikkel gyakorlatilag napi szinten összejárunk, tehát a gyerekek is jól össze szoktak már. Hat felnőtt, hat gyerek… Nagy volt az „ujjongás” a pincérek részéről, mikor reggelizni, vagy épp vacsorázni mentünk. Színt vittünk a hotel életébe, az biztos! :-)





Utána egy hetet itthon töltöttünk. Július közepén pedig Balatonra mentünk, csak a szűk kis család, négyen. Kevésbé volt pörgős, kicsit nyugisabb volt. Sajnos elég rossz időnk volt. Már ami a fürdést illeti. Szili nagyon élvezte a Balatont, ugrándozott benne, egyáltalán nem zavarta, hogy a szemébe megy a víz, itthon meg nyerít ha hajat mosunk. Rozi miatt annyira nem zavart, hogy alig lehetett fürödni, mert a kirándulás előtt egy héttel vettem észre, hogy össze nőtt egy részen a kisajak. Őszintén szólva eddig nem is nagyon figyeltem a dolgot, de a medencézések után kenegettük, akkor vettem észre, hogy valami nem oké. Aztán kaptunk krémet, amitől magától szétvált szerencsére. Nem vérzett, semmi probléma nem volt, hála az égnek, de azért féltem a víztől, nehogy valami probléma legyen utána. Kiránduláshoz viszont szuper időnk volt! Egy napot töltöttünk Siófokon. Vonattal mentünk, már az nagy élmény volt nekik. Felültünk az óriáskerékre is, Ebédeltünk egy amerikai étteremben, ami inkább nekem volt élmény 😛 






Egy másik nap Keszthelyre autóztunk el, ott egy állatparkban jártunk. Ez volt talán a legnagyobb élmény a gyerekeknek. Szili nálunk az „állatokkal suttogó” (bár ha elborul az agya, akkor egyáltalán nem suttog, de az biztos, hogy imádja az állatokat, legyen az bármilyen)    












Nagyjából így telt a nyári szünetünk első fele. Augusztusra nincs gazából programunk. Egyszer még tervezünk lemenni Balatonra, de csak egy napra pancsolni. És utolsó héten pedig már kezdődik a munka. Felzárkóztató napok az elsősöknek, matekból, szlovákból és magyarból. Tanterveket írunk, pakolunk… Próbáljuk kicsit csökkenteni a drasztikus átmenetet az alapiskolábóĺ a gimibe. Szegényeknek így is nagyon megterhelő az első félév, míg beleszoknak a tempóba. Kíváncsian várom!

1 megjegyzés: