2012. augusztus 21., kedd

Itt az ősz? Itt az ősz!

Forrás: Pinterest
Persze én is  tudom, hogy harmincakárhány fok van. A bőrömön tapasztalom így a nyolcadik hónap elején (mármint nem augusztus elején...) ! Múlt héten fogott el először az ősz érzése, amikor a fáról lepotyogott almákból és körtékből fahéjas-szegfűszeges kompótot főztem. A múlt héten felszerelt vadiúj szúnyoghálóink végre azt is lehetővé teszik, hogy beengedjük a hálószobába a hajnali hűvös (gyakran trágyabűzzel falusi illatokkal átitatott) levegőjét, ami kicsit sem győzőtt meg arról, hogy az ősz még odébb van. Szóval itt van, az ablakban. Már az esti hintapados, kutyákon nevetős kiüléseink sem tartanak sokaig... észrevehetően korábban sötétedik! Arról nem is beszélve, hogy a nemisannyira hajnali égen látszik a Fiastyúk! Mi csillagászok, a Fiastyúk nyári látványakor mindig azt mondjuk: itt a tél! Nade ne szaladjuk ennyre előre! A tél előtt még lesz ősz, amit annyira kimondhatatlanul imádok (kb. 4-5 éve, amióta Szilárddal együtt vagyunk), hogy be is teszek ide egy képet egy csodálatos ajtódíszről, hátha valaki szintén kedvet kap. Én, ha még lesz erőm, megcsinálom idén. Amit imádok, a dísztök! Anyu szokott ültetni, de idén szerintem nem lesz. Jövőre viszont a saját kertecskénkben már biztos szorítok neki egy kis helyet!

A múlt hét:
A blogbejegyzés elmaradt, de oka volt... Szilárd egész héten szabadságolt, így volt egy hetünk a csomó teendőnk elintézésére. Persze már az elején sejtettük, hogy nem egy hét szabi kellett volna, hanem legalább három! Azért nagyon örülök, mert rengeteg dolgot sikerült így is elintéznünk. A hetet azért egy kis pihenővel kezdtük, kimentünk kutyástul az idei csillagász táborba (amit tizenakárhány éve most hagytam ki először) egy napra. Mivel hallottuk, hogy a hely tulajának szintén van egy kölyök dán dogja, gondoltuk jó poén lesz, eljátszanak egymással! Persze a Kicsi (a napóleon-komplexusos tacskónk) rögtön megtámadta a nála kilóban tízszer akkora idegen dogot... De szerencsére senkinek sem esett bántódása, és még jól el is szórakoztak. Mi is pihentünk egy kicsit, hogy másnap nekiláthassunk a teendőknek.


Kedden, a már említett szúnyoghálóinkat szerelték fel, aminek nem tudok elég hálás lenni, hiszen végre lehet tárt ablaknál szellőztetni és aludni is.

Szerdán jöttek fűtést cserélni, ami egész napos meló volt. Le kellett szerelni a régi kazánunkat és a vízmelegítőt, helyette felrakni az új, kicsi, falra szerelhető kazánt (Így már lesz elég hely egy kamrának is). Csakhogy ne legyen ennyire egyszerű, nem azt a kazánt hozták, amit mi megrendeltünk. Persze ez már csak akkor derült ki, amikor a helyére akarták volna állítani. Úgyhogy a srác, aki intézte a dolgokat elment pozsonyba, hogy cseréljék már ki. Mindeközben a munka állt, így csak este kilenckor sikerült mindent befejezni. Az én napom közben elég monoton módon telt. Mosogattam-főztem-tálaltam-ettünk, mosogattam-főztem-tálaltam-ettünk, mosogattam-főztem-tálaltam-ettünk, kb ennyi.

Kiságyunk
Amit viszont jobban élveztem, az a csütörtöki vásárlós körutunk volt. Elmentünk az IKEAba bébi cuccokat vásárolni, mármint bútorokat. Kicsit meglepődve tapasztaltuk, hogy az Ikeát kibővítik. Mit csinálnak a legserényebben? Perszehogy a gyerek részleget. Végig jártuk az egészet, már egy csomó dolgot bepakoltunk a szatyrunkba, de a listáról még semmit sem sikerült megtalálnunk.  A raktár résznél járva, már épp feladtuk volna a keresgélést, amikor megtaláltuk a gyerek részleget egy pici helyre összezsúfolva. Szóval mégis lett a gyerkőcnek kiságya, bele matrac, párna három huzattal, baldahin az ágy fölé és még sok apróság. A már régóta kinézett HENSVIK kiságyat vettük meg :) . Mindezek után átmentünk egy barkács áruházba, ahol megvettük a gyerekszoba falfestékét, úgyhogy szinte teljes a szoba, márcsak ki kellene rakodnunk, hogy elkezdhessük berendezni.

Közben majdnem megfeledkeztem arról, hogy megérkezett a babakocsink is. Semleges szinűt választottunk, hátha a következő gyerek lány lesz. Így lett barna, egy picike bézzsel kombinálva. Klasszikus régi fajta, krómozott alvázzal, retrofílinges óriás kerekekkel, amikből ráadásul négy van :). Azért  hangsúlyozom ezt ennyire ki, mert nem szerettem volna azt a hiper-szuper mondern háromkerekű kocsit, aminek pörög a kereke, ezáltal arra megy amerre ő gondolja... Másrészt, ami nagyon nem tetszett ezekben az újfajta kocsikban, hogy pici bennük a hely, a gyerek már 3-4 hónaposan végig éri, plussz nem lehet bennünk rütyölni ringatni a gyereket. Ez a klasszkusokban egy plussz, hogy szépen rugóznak, és a kavicsos út sem rázza ki a lelket a bébiből, és még helz is van benne. Először féltem, hogy nem fogunk olyat találni, ami ezeknek az igényeimnek megfelel, viszont a klasszikussága ellenére olyan tekintetben modernnek mondható, hogy át lehet alakítani sportkocsivá, és még "neadjisten" autósülés is van hozzá. Szerencsére találtunk ilyet, úgyhogy szuper!



És még egy utolsó dolog:
Közben elkezdtem egy új hímzést a kisfiunk szobájának falára. Egy Somebunny nyuszis képet, aminek a címét igazából nem tudom, véletlenül találtam a neten. Egy Cross Stitcher magazinból van a minta. Valahogy így fog kinézni:






és, ahogy én állok vele:





Szóval egyelőre ennyi!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem ezeket a nyuszikat! Kb. 3 éve kezdtem el egy takarót a barátnőm akkor még meg nem született kisfiának (azóta a második babáját várja:). 5 nyuszi készült el, megvan minden a takaróhoz, csak nincs kedvem-időm-kreatívságom összerakni:) Meg ugye a picur is lány... Ja tényleg, Peti már a Ti vezetéknevetekkel is kipróbálta a Sára Annát, bejött neki:))
    Egyébként ugyanezt a kiságyat néztem ki én is az IKEÁban:)

    VálaszTörlés
  2. Én most hímzem az első ilyen nyuszimat,de nekem is nagyon tetszenek :)
    Hát igen... az a legjobb kiságy az IKEÁban :) Mondjuk még nem raktuk össze,de ha meglesz a szoba, és erre jártok valamikor, gyertek el, nézzétek meg. Balonyról csak 10 perc!

    VálaszTörlés