2013. október 8., kedd

Diós - gesztenyés ötletek hétköznapokra

Hogy a blog címéhez hű maradjak, ötletek jönnek hétköznapokra, illetve a hétköznapok feldobására. Szépen lassan teljesítgetem a listámon szereplő terveket. Hétvégén a dió és gesztenye szedés volt soron. Kimentünk a telkünk mögötti fa alól felszedni a diót. Teljes volt a családi idill, amikor a kutyák is kijöttek velünk. Gyerek az etetőszékében üldögélt, nevette, ahogy az apja gyomlál, a kutyák a telek mögötti szántóföldeken futkároztak, én pedig szedtem a diót. Kép nem készült, amit sajnálok, de az emlék megmarad. Remélem minden évben megismételjük majd. Előtte, pénteken délután viszont gubacsot (vadgesztenyét) szedtünk. Szerencsére ilyen fánk is van elöl, az egyetlen szomszédunk felöli oldalon. Jó volt! a gyerek már tud olyan sokaig állni kapaszkodás nélkül,  hogy nyugodtan tudtam szedni a gesztenyét. Oda-oda mentem hozzá, hogy megpihenjen, de ha a kezébe nyomtam egy gesztenyét, akkor azzal elszórakozott, és 2 méternél messzebb nem is mentem tőle. Amíg kint szedtük a gesztenyét, eljött hozzánk anyu és a két nővérem, mert a már említett piacra mentünk, ami itt van tőlünk nem messze, ahol a tököket vettem. Most nem akartam semmit sem venni, csak sétálgatni, nézelődni... csak a hangulat miatt. Úgyhogy mikor megérkeztek, bepattantunk az autóba, és már mentünk is. Végülis vettem gyümölcsöt, mandarint!!!! és szelíd gesztenyét sütésre. A mandarin első volt az évben, imádom! Nem mindegy milyen, nagyon finnyás vagyok a mandarin formájára. Csak azt eszem meg, aminek szép vékony héjja van és nincs benne mag, viszont azt kiló számra tudnám enni, és most komoly lemaradást kell behoznom, mert tavaly télen a szopttatás miatt nem ettem mandarint. A gesztenyét pedig vasárnap délelőtt megsütöttem. Igazából először kicsit megfőztem, mert ha csak sütőbe teszem, akkor nagyon kiszárad. Így pedig nagyon finom volt. Bevagdostam kereszt alakban az egyik oldalát, feltettem főni kb 20 perc - fél órára, aztán max hőfokra állítottam a  sütőt (kb 250°C) és még kb fél órát sütöttem. 



Már régóta gyűjtögetek ötleteket dióból (bár abból a süti a legjobb ötlet) és gesztenyéből, ezeket osztom meg.

Hangulat világításhoz remek ötlet:


Kiegészítőnek:


Lakás dekorációnak:





 


Időtöltésnek, kicsit nagyobb gyerekekkel:

Ehhez kapcsolódik egy régebbi bejegyzésem, ahonnét még több inspirációt lehet gyűjteni:
http://holle2.blogspot.sk/2012/09/diohejban.html

A képek forrását megtaláljátook a pinterest oldalamon:
http://www.pinterest.com/pirkadat/nutshell-chestnut/

Egyébként holnap lesz Szilárd szülinapja, úgyhogy ma délután tortasütés a program, ha nem dőlök ki, mint tegnap este, akkor jön majd a recept :) 
Menjetek ki! Gyönyörű az idő! Mindenkinek kellemes szabadban töltött időt, és hangulatos, dió/gubacs gyűjtést! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése