2013. november 24., vasárnap

Sütőtökös sajtkrémtorta - ahogy én csináltam (gluténmentes)

A pénteki Új Szó Ízvilág rovatában láttam egy sütőtökös sajtkrémtorta receptet (pumpkin cheesecake-ként ). Rögtön mondtam, hogy ez az, amire vágytam az ősz során! Imádom a cheesecake-eket, mindenfélét! De főleg a karamellásat és az eperönteteset (ilyet csinálok legközelebb). Viszont az ősszel ki akartam próbálni valami sütit sütőtökkel, ugyanis olyat még nem ettem. Találtam is egy csomó receptet, de szinte mint egytől egyig amerikai recept volt. A mértékegységgel nincs is baj, azt konvertálom, de sokszor voltak olyan összetevők amiről azt sem tudtam, mi fán terem. Úgyhogy kapóra jött az újságban talált. Igazából csak az ihletet adta, mert úgy akartam elkészíteni a tortát, hogy a Szili is ehessen belőle. Annak a tortának viszont csoki is van a tésztájában, amit én még nem szívesen adok neki. Nem estem pánikba :) Mielőtt viszont a neten keresgéltem volna, átlapoztam az újsággal érkezett 2014-es naptárt, és abban is volt egy sütőtök pite recept. Hát nagyon megörültem! A tésztája és a tölteléke is jobban tetszett, úgyhogy apróbb változtatások után végül azt sütöttem meg. A végeredmény nagyon finom lett, de inkább csak ma (mert igen, azt reggeliztem :) ). Már jól összeért a hűtőben, és a krémes része sem annyira lágy már, mint tegnap este. Szilárdnak is ízlett, azt mondta karácsonyi íze van, ami egyáltalán nem csoda, hisz van benne fahéj, gyömbér, szerecsendió...
Nade, akkor itt a recept is, gluténmentes, de ezt lassan már említenem sem kell :)

Alaphoz:
17 dkg glutén mentes háztartási keksz
3 dkg barna cukor
10 dkg vaj
1 kk fahéj

A kekszet finomra törjük, hozzá keverjük a cukrot és a fahéjat, majd a vajat és jól összedolgozzuk. A masszát tortaformába nyomkodjuk (én picit az oldalára is felnyomtam, és alá sütőpapírt tettem).

Krémhez:
25 dkg mascarpone (vagy gm ás krémsajt)
20 dkg sütőtök húsa (előtte megsütöttem, de az eredeti recept nyersen, lereszelve írja)
3 tojás
1dl tejföl
11 dkg barna cukor (bár szerintünk picit édes lett)
1 kk fahéj
1/2 kk őrölt gyömbér
1/2 kk őrölt szerecsendió (az eredeti receptben 1-1 kiskanál volt írva mindkettőből, de picit félek ezektől a fűszerektől, és nem bántam meg, mert így is eleg fűszeres lett, nem is merek nagyon adni a gyereknek belőle, épp csak kósolónak)
1 kk mézeskalács fűszerkeverék
1 csipet só
2 dkg lisz (én glutén menteset használtam)

Mindent egy tálba öntünk, és jól elkeverjük. Hogy szép márványos legyen (ne olyan izotróp egyöntetű, mint az enyém) a mascarponén kívül mindent keverjünk össze, és a legvégén tegyük hozzá a krémsajtot, de azt már csak nagyjából keverjük. (Legalábbis szerintem így kellene csinálni, de tegnap ugye hülye voltam erre akkor jöttem rá, mikor már mindent összekevertem jó alaposan... Na, majd legközelebb, mert lesz legközelebb!)  180 fokra előmelegített sütöben  kb. 1 órát sütöttem, amíg szép aranybarna lett a teteje  (közben ki is vettem megröcögtettem, mennyire folyós a krém).

A gyereknek kifejezetten ízlik, de nem merek sokat adni belőle, mert tényleg elég fűszeres lett. Felnőtt ízlésnek jó. Miután kihűlt egy éjszakára érdemes hűtőbe tenni, sokkal jobb lesz az állaga, és az ízek is jobban össze érnek. Persze engem majd megölt a kíváncsiság, úgyhogy még tegnap este felvágtuk, akkor még elég lágy volt a krémje, bár már akkor sem folyott szét, de másnap tényleg sokkal jobb. Az íze szeintem a karácsonyi kiadású (pernyíkes) pribinácsikra hasonlít :)
Próbáljátok ki, nagyon finom, és tényleg a közelgő ünnepekre hangol!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése