2014. március 13., csütörtök

Palacsinta, tej és glutén mentesen

Tudom, tudom... minden hiányzik belőle, ami jó! De legalább tojás lehet benne (egyelőre)! Az a nagy helyzet, hogy március a tej mentes hónapunk. Hogy az elején kezdjem... A két Szilárd ekcémás. A nagy és a kicsi is. A gasztrós gyerekorvos azt tanácsolta, hagyjuk ki a tejet egy hónapig, aztán meglátjuk javul-e a helyzet, vagy sem. Ha nem akkor április tojás fehérje mentes hónap lesz. Addig kísérletezünk, míg ki nem derül, mi a gond. Szilinél a helyzet nem javul a tej megvonásával, viszont Szilárdnál egyértelműen igen. Tehát marad a rizstej és társai. Kénytelen voltam így palacsintát készíteni, és legnagyobb meglepetésemre életem legjobb palacsintáját sütöttem :)


A recept:
2 tojás
9 púpozott kanál glutén mentes liszt (Schär mix B)
csipet só
Szódavíz és mandula tej (pirított mandula ízesítésű, igen ilyen is van, és nagyon finom!) nagyjából 1/3 - 2/3 arányban annyi, amennyit felvesz a tészta.
A tésztába löttyintettem egy kis vanília aromát
kókusz olajon sütöttem ki

Eddigi glutén mentes palacsintáimmal az volt a baj, hogy ha picit álltak, akkor kicsit törős lett a tészta, nem lehetett feltekerni, csak friss állapotában. Lehet más volt a gond, nem a glutén mentes liszt... Lényeg, hogy ez bevált, nagyon finom és nem utolsó sorban egészséges!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése