2013. szeptember 28., szombat

Szilvalekváros süti - glutén mentes & blogajánló

Pár nappal ezelőtt Limara pékségében láttam ezt a receptet. Örültem, mert ő is glutén mentesen készítette a sütit. Sőt, egyre több glutén mentes receptet tesz fel. Őszintén szólva szívesen kipróbálnám a többi receptjét is (mármint a gluténosakat), csak sajnos egyedül kellene ennem...  
Az eredeti recept itt található. Picit változtattam rajta, mert nem volt otthon tisztán rizslisztem, ezért én a már korábban is említett Schär kenyérlisztjét használtam. Nekem ez nagyon bevált, szinte mindenre. Plussz nem volt ennyi dióm sem, illetve a fa alatt van, de nem mentem ki törni. Úgyhogy helyette a melyhűtőből vettem elő mogyorót, és azt dráltam le. Ezzel egészítettem ki a diót. Ami még más. Nem olvasztottam a tetejére csokit. A fele elfogyott, mire neki foghattam volna a csoki olvasztásnak :) .


Amúgy nagyon jó süti így gyerek mellet, mert nagyon egyszerű összeállítani. Az almásnál mindig kritikus pillanat volt az, amikor felvertem a tojás fehérjét. Szili nem szereti a mixer hangját. Ezt viszont csak össze kell öntögetni, megkeverni, és mehet a sütőbe. 
Azt ígérte Limara, hogy a lekvártól másnapra sem fog kiszáradni. Hát ezt valószínüleg nem fogom tudni tesztelni :) . Viszont ki fogom próbálni más lekvárral is! A tetején isteni finom cukormáz szerű keletkezett, szerintem a lekvártól. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése