2014. január 21., kedd

Glutén mentes túrógombóc

Annyira kívántam a túró gombócot! Még sosem készítettem, pedig mindig nagyon ízlett. Mostanában valahogy kívánom az édeseket. Nem a nagyon édeset, de  minden nap muszáj valami ilyesmit ennem. Nagyon passzol ez most a szénhidrát mentes diétába, de hát ez van. Próbáltam a lehető legegészségesebben megcsinálni. Kerestem egy alap receptet. Mivel a barátnőm mondta, hogy nagyon fontos a massza állaga, inkább youtube-on kerestem videót, ahol nagyjából látni ezt is. 
Ezt alakítottam át glutén mentessé, ráadásul nyírfa cukorral készült, szóval annyira nagyot nem is bűnöztem :)

Szóval a recept kb három emberre:

250g klasszikus túró
125g krémtúró
70g glutén mentes dara (kukorica dara is lehet szerintem. Igazából ez a glutén mentes dara kicsit szar rossz, mert  olyan, mintha gf. spagetti lenne összedarálva, nem is tetszett nagyon, de hát ez van, ezt kell szeretni)
kb 3 púpos evőkanál köles dara (vagy pehely, nem tudom minek nevezik, a spárban és a jednotában is vettem már, darakását lehet belőle csinálni, egyébként nagyon finom! :) )
egy löttyentés vanília aroma (másfél kiskanálra tippelném)
csipet só
ízlés szerint (nyírfa) cukor
1 egész tojás

Ezt mindet egy masszává kavartam és kb. háromnegyed órára hűtőbe tettem pihenni. Picit szerintem tovább kell pihennie, mint a normális darából készült tésztának, mert azért a kukorica/köles nehezebben fakad ki.
Utána feltettem vizet forralni, de csak annyira, hogy épp csak buborékozzon, de nem  forrjon nagyon. vizes kézzel gombócokat formáztam (kb. 3cm átmérőjűeket). Amikor feljöttek a víz tetejére kiszedtem őket a vajon megpirított, cukrozott, fahéjas zsemle morzsában, amit mi daráltunk itthon a maradék megszáradt gf. kenyerekből. Végül fél tejfölt kikavartam nyírfa cukorral, és abba mártogattuk. Hát mit mondjak :) Nem akarom magam dicsérni, de jó lett :) . Kellemesen lágy a gombóc, de egyáltalán nem esik szét, a gyereknek is nagyon tetszik, és hát ez a legnagyobb dicséret! Ha valami nem tetszik neki, kikapj a szájából és a földhöz vágja... Hát igen, a modorán még csiszolni kell :)

Ilyen lett a gombóc:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése