2014. augusztus 18., hétfő

Kandalló csere

Sokat gondolkodtunk, tervezgettünk, de mivel az idő szorít, kénytelenek voltunk gyorsan dönteni. Hívtunk kandallós pasast, kértünk árajánlatot és tervet. Nagyon szép volt, tetszett mindkettőnknek, de az ára... ez tántorított el minket, mivel egy csomó mindent szeretnénk még. Végülis a cserépkályha mellett döntöttünk, de olyat választottunk, ahol látni a tűzteret, hogy a hangulat is megmaradjon. Szilárd egyébként is a cserépkályháért volt oda már a  kezdetektől, de én mindig puhítottam, próbáltam rábeszélni a kandallóra, végül ő nyert, de nem baj, így legalább van egy ütő kártyám a konyha átalakításához ;-) A cserepek színét viszont én választottam, bár érdekes módon, ebben gyorsan meg tudtunk egyezni. (Bútort és cipőt nem tudunk olyat választani, ami mindkettőnknek megfelelne...) 

Nade, amiről írni akartam, a hétvégén Szilárd lebontotta a régi kandallot, ami volt is, meg nem is. Igaz, hogy foglalta a helyet a nappaliban, de használni nem tudtuk. A kémény sem volt biztonságos, betét sem volt a kandallóban, szóval más választás nem nagyon volt. Szerintem Szilárd élvezte :-) Egész szombaton ezt csinálta, meg is van az eredménye. Íme:

Mi addig a gyerekkel a nővéremékhez költöztünk. Történetesen a másik nővérem is oda költözött, mert náluk pedig ablak csere volt, ami nem tesz jót az asztmájának. Nekem tetszett, hogy így össze jöttünk. Szerintem Szilinek is. Jót tett neki, hogy picit terelték a gondolatait, mert pénteken egyébként is lázas és nyafi volt a fogak miatt, amik közül már egy kibújt. Azóta jobban van, láza sincs, de picit étvágytalan, és még 3 fog mindig hátra van. 
De hogy a kandallóval folytassam, most a nappalinkban egy  óriási lyuk égtelenkedne, ha Szilárd nem deszkázta volna be. Elvileg a héten jön a kéményes pasi betétezni és meghosszabítani a kémenyt, és a kályhát is megrendeltük ma. Öt hét alatt gyártsák le, legalábbis azt ígérték. Őszintén remélem, hogy ez így is lesz, és a gyerek sem jön korábban, mert a terhessègből már csak 7, azaz 7 darab hét van, ami elég necces! Addig pedig ilyen hadi állapotok lesznek. Végülis nem vészes, de mikor Szili meglátta, hogy a kanapé nincs a helyén, velőt rázó ordításba kezdett :-) aztán végülis kibékült vele :-) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése